OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

hrdinovia

Heroes of Might and Magic V:

 
Rytieri(Heaven):
ľudskí hrdinovia sú hlavne orientovaní na silu.Ich primárnym atribútom je obrana.Taktiež je u nich veľmi dôležitá morálka,ktorá tvorí základ stratégie tohto národa.Z druhov mágie sú zameraní hlavne na mágiu svetla a temnoty.V mágii svetla je najvhodnejšie využitie kúziel:Divine strenght,Cleasing,Endurance a Deflect missile.Velkú rolu tu zohrávajú aj schopnosti hrdinov ako napríklad Retaliation strike,ktorý robí z rytierov dokonalých obrancov mesta,a Divine guidance-táto vynikajúca schopnosť umožní vašej jednotke dostať sa dopredu v ATB ukazovateli.Najodporúčanejšie schopnosti pre rytiera sú:leadership,light magic,defence a ak chcete aj attack(kôli schopnosti Retribution).
Patria sem:Isabell,Godric,Freyda,Duncan,Laszlo,Meeve,Dougal,Claus,Ellaine,Ruther
 
 Haven Hero
Páni Démonov(Inferno):
pekelní hrdinovia sú dosť podobní tým ľudským,ale sú orientovaní na ofenzívu.Ich primárny atribút je útok.Základom ich bojovej stratégie je gating-schopnosť množiť svoje pekelné jednotky.Z typov mágii je pre nich typická mágia skazy a mágia temnoty.Sú dobrí v zosielaní oslabujúcich a poškodzujúcich kúziel,ale majú pomerne limitivané množstvo many,čo rieši schopnosť požierať mŕtvoly z bojiska na doplnenie many.Medzi ďalšie pozoruhodné schopnosti pánov démonov patrí Pekelný oheň-bonusové ohnivé poškodenie,Znamenie zatratených-podobné ako Retaliation strike u rytiera,ale pán démonov označí súperovu jednotku,ktorá pri útoku na pekelníka obdrží ranu od pekelného hrdinu.Schopnosti ideálne pre pánov démonov sú:logistika,mágia temnoty,vodcovstvo,ale ak chcete aj bojové stroje a určite útok.Páni sémonov sú ideálni na obliehanie miest a chodenie po mapke.
Patria sem:Agrael,Biara,Orlando,Grock,Nymus,Nebhiros,Alastor,...
 
 
Nekromanti(Nekropolis)
hrdinovia nekropolisu sú magicky velmi silní,majú pomerne hojne many a špecializujú sa na temné a vyvolávacie kúzla.Medzi ich popredné priority patrí kúzlo Raise dead,ktoré umožňuje nekromantom natrvalo oživovať padlé jednotky počas boja.Toto kúzlo je dostupné už na 2.leveli a patrí ku skalnej výbave každého nekromanta.Ďalšie dôležité kúzla,bez ktorých sa nekromant nezaobíde sú Weakness,Decay,Suffering,Confusion a možno aj Curse of Netherworld.Nekromanti sú dobrí v boji proti hrdinom s vysokou morálkou,vďaka schopnosti Banshee howl,manu,ktorú stratia môžu ku koncu dlhých bojov získať naspať pomocou schopnosti Spirit link(nekromantovi pribudne mana pri útoku na označenú jednotku),a schopnosť Ethernal servitude im umožňuje kompenzovať straty v bojoch tým,že zabité jednotky sa k nekromantovi po konci víťazného boja znovu pripoja.Základ hry za nekromanta je nekromancia,ktorá mu umožňuje oživovať mŕtve jednotky súpera a pripájať si ich na svoju stranu.Medzi obľúbené bojové stroje nekromantov,patrí stan prvej pomoci,ktorý taktiež ako kúzlo Raise dead oživuje padlé jednotky,alebo otravu jednotky súpera.Odporúčané schopnosti pre nekromanta:Elighement,Summoning magic,Dark magic,možno aj Sorcery.
Patria sem:Markal,Arantir,Ornella,Lukretia,Deidre,Orson,Raven,Vladimir,Kaspar,Zoltan,Naadir,Nicolay.
Necropolis Hero
 
Walrorkovia(Kobka)
černokňažníci sú takmer čisto magickí hrdinovia.Ich primátny atribút je Sila kúziel,čo im umožňuje vrhať najsilnejšie kúzla v HOMM5.Zameraniavjú sa na mágiu skazy a vyvolávania,ale mágia skazy u nich hrá jednoznačne prím.Kúzla mágie skazy,ktoré dokážu vrhnúť sú vskutku ničivé aj vďaka ich schopnostiam a unikátnej špecializácii,ktorá sa nazýva Elementel chain.Jej podstatou je bonusové poškodenie,ktoré kúzla uberú na základe Elementálnej vízie-schopnosti,ktorá walrorkom umožňuje vidieť elementy na súperových(neskôr aj vlastných)jenotkách.Podstatou tejto schopnosti je to že opačné elementy umožnňujú udeliť bonusové škody.Elementy sú na jednotkách dané náhodne.Napríklad:Gremlin,na ktorom svieti element oheň schytá od walrorka kúzla Ice bolt,ktoré je opačného elementu ako on(=ľadu) a namiesto zranenia 300 utrŕži zranenie 400.Toto by platilo aj keby naňho útočila povedzme vaša krvavá fúria,ktorej by nad hlavou svietil element voda.Jedinou slabosťou walrorkov je obmedzené množstvo many,to ale rieši chopnosť Dark ritual,ktorá walrorkom umožňuje za jeden celý deň znovu získať stratenú manu.A schopnosť Empovered spells už len vylepšuje mágiu skazy,ktorá vďaka tejto schopnosti získa o polovivu väčší účinok,ale bude stáť dvojnásobok many.Merdzi najvhodnejšie schopnosti patria:Mágia skazy,Elighement,Šťastie(kôli schopnosti Walrorc´s luck,ktorá umožňuje aby sa efekt šťastia aktivoval aj pri použití mágie skazy),Sorcery,a ak velmi chcete aj Logistika.
Patria sem:Raelag,Shadya,Ylayla,Lethos,Sinitar,Yrwanna,Eruina,Kyrtha,Vayshan,Sorgal,Yrbeth
Dungeon Hero
 
Hraničiari(Sylvan):
hraničiari sú typickými hrdinami prírody.Orientovaní sú síce na silu,keďže ich primárnym atribútom je Obrana,ale vyznajú sa velmi dobre aj v mágii.A to v mágii Svetla a Skazy.Útočia na dialku pomocou svojich šípov a luku.Tento spôsob boja sa významne viaže k ich unikátnej schopnosti a celkovej taktike hry za hraničiara.Hraničiarovou špeciálnou schopnosťou je možnosť vybrať si favorizovaného nepriateľa/nepriateľov,na ktorých pri útoku dostáva rôzne bonusy(napríklad bonusové poškodenie).Hraničiari sú dobrí útoční hrdinovia,vďaka počtu a sile streleckých jednotiek,možnosti vybrať si favorizovaného nepriateľa,mágii Skazy,ktorú môžu dosť dobre využiť a kúzlu Haste,umožňujúcemu v kombinácii so schopnosťou Master of Wrath naozaj rýchli a nečakaný útok.Medzi kúzla,ktoré by nemali chýbať vo výbave každého hraničiara patria aspoň Haste,Edrich arrow,Ice bolt,Cleasing.Pre hraničiarov,ktorí však majú aj pokročilejšiu mágiu skazy alebo svetla odporúčam:Fire ball,Rightemious might,Meteor shower,a najlepšie aj Implosion.Hraničiari okrem dobrej kombinácie mágie ovládajú aj zaujímavé a využitelné schopnosti.Schopnosť Deadeye shot im umožňuje ešte zväčšiť bonusové poškodenie na favorizovaného nepriateľa a zabiť minimálne 1 jednotku z oddieľu favorizovaných nepriateľov.Imbue arrow je kľúčová schopnosť,ktorá hraničiarovi umožní nabiť svoje šípy kúzlami skazy alebo temnoty(alebo kúzlom Cleasing),pri útoku na súpera potom hraničiar zároveň uberie základné poškodenie a uvrhne dané vybraté kúzlo.Dva ťahy v jednom.Šípy zostanú nabité,kým sa hraničiarovi neminie mana.Rain of arrows je schopnosť,pri ktorej hraničiar strelí šípy do všetkých favorizovaných nepriateľov na bojisku.Vyplatí sa hlavne,keď sú šípy nabité niakým poriadne silným kúzlom skazy(Implosion,Meteor shower,alebo Fire ball).Medzi najvhodnejšie schopnosti pre hranišiara patria:Logistika,Luck(zamerajte sa na Elven luck),Light magic(Master of Wrath),Destructive magic(dobré je Master of Fire a od neho odvíjajúce sa schopnosti),a ak chcete aj Defence,Elighment(Know your enemi),War machines(Imbued balista spraví z vašej Balisty zbraň hromadného ničenia).
Patria sem:Findan,Alaron,Tieru,Anwen,Dirael,Talanar,Vinrael,Wingaal,Gilraen,Ossir,Ylthin
Sylvan Hero
 
Čarodejníci(Akademi):
 hrdinovia akadémie neisú nikto iní ako na mágiu zameraní čarodejníci jazdiaci na slonoch.Primárnym atribútom je Znalosť,čiže mágovia majú najväčšie množstvo many zo všetkých hrdinov.V Obrane a Útoku sú však veľmi slabí.Najviac sa sústrďujú na mágiu Vyvolávania,ako druhotnú majú mágiu svetla.Dobrí mágovia však chcú spoznať všetky druhy mágie,čo im umožňuje Knižnica a schopnosť Arcane omniscience.Medzi kúzla,ktoré sa najviac čarodejníkom hodia patria Summon Elementals,Summon phoenix,Lay mines,ako útočné Fist of Wrath,Earthquake pri obliehaní súperovho hradu,Phantom forces(na expertnom leveli základ stratégie-klonovanie Titánov) a iné vyvolávacie kúzla.Ich unikátnou schopnosťou je vyrábanie miniartefaktov rôznych úrovní(od 1 do 4),ktoré následne dávate svojim jednotkám a pomocou toho zvyšujete ich rôzne atribúty.Čarodejnívi disponujú schopnosťami ako napríklad:Mark of the Wizards-umožní označit lubovolnú jednotku,na ktorú budú mať čarodejníkom zoslané kúzla dvojnásobný účinok,Magic mirror-odráža nepriatelove kúzla na iné ciele,Consume artefacts-pri obrane mesta alebo na konci bojov.Mág zoberie z jednotky miniartefakt a doplní jej život.Najvhodnejšie schopnosti pre mágov sú:Sorcery,Summoning magic(Master of Conjuration),Elighment,War machines,a pokiaľ sa vám to vdanej situácii hodí tak aj Luck.
Patria sem:Zehir,Cyrus,Maahir,Galib,Faiz,Havez,Jhora,Narxez,Nathir,Nur,Razzak
Academy Hero
 
Runový mágovia(Fortress):
títo hrdinovia sú hrdinovia trpaslíkov.Sú velmi zaujímaví,keďže sa špecializujú na silu a na mágiu súčasne podobne ako elfovia.Ich primárnym atribútom je Obrana,čo je pre trpaslíkov typické.Dobrí sú teda na bránenie hradu,ale aj na boje na snežnom teréne.Z mágie ich oslovuje najmä mágia skazy,svetla a vyvolávania,ale oni sa vyznajú najmä v špeciálnom type mágie,ktorý ovládajú iba trpaslíci-runovej mágii.Táto trpasličia unikátna schopnosť umožňuje trpaslíkom za cenu surovím vrhať na svoje jednotky velmi silné častokrát jednokolové efekty,ktoré im dávajú rôzne výhody.Schopnosti runových mágov súvisia s runami.Môžu napríklad aktivovať runu viackrát po sebe pomocou schopnosti Greater Rune,alebo umožniť dvojnásobnú aktiváciu zrničenej runy ešte raz-Refresh rune.Alebo schopnosť Fine rune dáva šancu na 50% ušetrenie surovín pri použití runy.Odporúčané schopnosti:Defence,Summoning magic(Runic armor),Destructive magic(Ohnivé kúzla),Elightement,Attack,War machines a ak po tom túžite tak aj Leadership a Luck.
Patria sem:Wolfstack,King Tolgar,Rolf,Ebba,Brand,Erling,Helmar,Inga,Inghar,Karli,Svea
 
 
Barbari(Stronghold):
orkskí hrdinovia sa sústreďujú najmä na silu.Ich základom je útok.Kúzlia minimálne,takmer vôbec.Nedokážu sa učiť normálne kúzla.Preto majú za ne náhradu-bojové pokriky,ktoré majú podobné efekty,ale stoja menej many a podporujú unikátnu schopnosť barbarov-krvný hnev.Najlepšie pokriky sú:Ralling cry,Horde´s anger,Battle cry.Krvný hnev je unikátna schopnosť barbarov,ktorá umožňuje jednotkám s Pohnevanou krvou zvyšovať pri útoku na súpera svoje atribúty.Toto prebieha vďaka bodom hnevu-bodom,ktoré orkovia získavajú pri útoku,a strácajú pri defenzíve.Najvyššia úroveň hnevu je 3.
Schopnosti barbarov sú viazané na silu a krvný hnev.Memory of our blood dáva bonusové body hnevu na začiatku boja,Powerfull blow umožňuje barbarovi útočiť zároveň s označenou jednotkou a schopnosť might over magic zase kazí súperovu mágiu.Najlepšie schopnosti pre barbarov sú:Attack(Stunning blow),War machines(Katapult-dobrí pri obliehaní mesta),Leadership(Divide guidance),ale ak chcete aj Luck,alebo Shout.Barbari nemôžu mať schopnosti týkajúce sa mágie ako napríklad Light magic,Sorcery,Elighment,Summoning magic...,namiesto nich majú špeciálnu orkskú náhradu týchto schopností ako napríklad Shatter Light magic,Shout,....
Patria sem:Quroq,Gotai,Kujin,Garuna,Goršak,Hagaš,Kilghan,Kragh,Kuniak,Šak´Kurath,Telsek,Urghat
 
 

Heroes of Might and Magic IV:

Města Akademie

Mágové

Male Mage

Začínají svou kariéru se základní Magií řádu a základním Očarováním. Pokud mág bude vyvíjet svoje schopnosti magie řádu, stane se Iluzionistou (po naučení taktiky), Bojovým mágem (umění boje), Věštcem (průzkumnictví), Králem čarodějů (vznešenost), Mnichem (magie života), Čarodějem (magie chaosu), Mágem stínů (magie smrti), nebo Kouzelníkem (magie přírody). 

Lordi

 

Dostávají k dobru schopnosti základní Vznešenosti a základního Hospodářství. Pokud lord bude vyvíjet svoje schopnosti vznešenosti, stane se Lordem velitelem (po naučení taktiky), Diktátorem (umění boje), Cechmistrem (průzkumnictvím), Kardinálem (magie života), Králem čarodějů (magie řádu), Temným lordem (magie smrti), Králem vědem (magie chaosu), nebo Lordem šelem (magie přírody).

Města Azyl

Černokněžníci

 

Dostávají k dobru schopnosti základní Magie chaosu a základního Zaklínání. Pokud černokněžník bude vyvíjet svoje schopnosti magie chaosu, stane se Pyromanem (po naučení taktiky), Strážcem ohně (umění boje), Prorokem ohně (průzkumnictví), Králem vědem (vznešenost), Kacířem (magie života), Čarodějem (magie řádu), Lichem (magie smrti), nebo Tyranem (magie přírody). 

Zloději

Male Thief

Začínají svou kariéru se základním Průzkumnictvím a základní Kradmostí. Pokud zloděj bude vyvíjet svoje schopnosti průzkumnictví, stane se Polním maršálem (po naučení taktiky), Hraničářem (umění boje), Cechmistrem (vznešenost), Prorokem (magie života), Věštcem (magie řádu), Ninjou (magie smrti), Strážcem ohně (magie chaosu) nebo Bardem (magie přírody).

Města Eden

Kněží

Male Priest

Začínají svou kariéru se základní Magií života a základním Léčitelstvím. Pokud kněz bude vyvíjet svoje schopnosti magie života, stane se Křižákem (po naučení taktiky), Paladinem (umění boje), Prorokem (průzkumnictví), Kardinálem (vznešenost), Mnichem (magie řádu), Kacířem (magie chaosu), Temným knězem (magie smrti), nebo Přivolávačem (magie přírody). 

Rytíří

 

Dostávají k dobru schopnosti základní Taktiky a základní Obrany. Pokud rytíř bude vyvíjet svoje schopnosti taktiky, stane se Generálem (po naučení umění boje), Polním maršálem (průzkumnictvím), Lord velitelem (vznešenost), Křižákem (magie života), Iluzionistou (magie řádu), Plenitelem (magie smrti), Pyromanem (magie chaosu), nebo Žalářníkem (magie přírody).

Města Nekropolis

Nekromanti

Male Necromancer

Dostávají k dobru schopnosti základní Magie smrti a základního Okultismu. Pokud nekromant bude vyvíjet svoje schopnosti magie smrti, stane se Plenitelem (po naučení taktiky), Zabijákem (umění boje), Ninjou (průzkumnictví), Temným lordem (vznešenost), Temným knězem (magie života), Mágem stínů (magie řádu), Lichem (magie chaosu), nebo Démonologem (magie přírody).

Temní rytíři

Male Death Knight

Začínají svou kariéru se základní Taktikou a základní Obranou. Pokud temný rytíř bude vyvíjet svoje schopnosti taktiky, stane se Generálem (po naučení umění boje), Polním maršálem (průzkumnictví), Lordem velitelem (vznešenost), Křižákem (magie života), Iluzionistou (magie řádu), Plenitelem (magie smrti), Pyromanem (magie chaosu) nebo Žalářníkem (magie přírody).

Města Rezervace

Druidi

Male Druid

Dostávají k dobru schopnosti základní Magie přírody a základního Bylinkářství.Pokud druid bude vyvíjet svoje schopnosti magie přírody, stane se Žalářníkem (po naučení taktiky), Pánem šelem (umění boje), Bardem (průzkumnictví), Lordem šelem (vznešenost), Přivolávačem (magie života), Kouzelníkem (magie řádu), Tyranem (magie chaosu), nebo Démonologem (magie smrti).

Lučištníci

Male Archer

Začínají svou kariéru se základním Uměním boje a základním Střelectvím. Pokud lučištník bude vyvíjet svoje schopnosti umění boje, stane se Generálem (po naučení taktiky), Hraničářem (průzkumnictví), Diktátorem (vznešenost), Paladinem (magie života), Bojovým mágem (magie řádu), Zabijákem (magie smrti), Strážcem ohně (magie chaosu) nebo Pánem šelem (magie přírody).

Města Tvrz

Barbaři

Male Barbarian
 

Začínají svou kariéru se základním Uměním boje, základní Sebeobranou a základní Odolností. Pokud barbar bude vyvíjet svoje schopnosti umění boje, stane se Generálem (po naučení taktiky), Hraničářem (průzkumnictví), Diktátorem (vznešenost), Paladinem (magie života), Bojovým mágem (magie řádu), Strážcem ohně (magie chaosu), Zabijákem (magie smrti), nebo Pánem šelem (magie přírody).

 

Heroes of Might and Magic III:

Rytieri
Rytieri sú hrdinami ludského mesta Castle.Ich primárnym atribútom je obrana.Excelujú v obrane mesta,ale aj útokoch a obyčajných bojoch.Medzi ich základné schopnosti patria najmä leadership,tactics,estates a balistics.Taktiež sa im hodí aj logistika alebo pathfinding.Čo sa mágie týka,odporúčajú sa kúzla nenáročné na manu a mágia vetra,alebo vody-kúzla bless a destroy undead.
 
Clerikovia
Títo kňazi sú magickými hrdinami frakcie Castle.Medzi základy ich schopností patrí oliečovanie pomocou first aid tentu,ničenie nemŕtvych a požehnávanie spojencom.Sú dosť orientovaní na mágiu vody-bless,frost ring,cure,teleportation,clone.Ak chcete môžete ale využiť aj mágiu vetra-destroy undead,haste.Odporúčanými schopnosťami sú taktiež wisdom,learning a hlavne mysticum.
 
Wizard
Čarodejník ako magický hrdina mesta Tower exceluje vo vrhaní kúziel.Má najviac many zo všetkých hrdinov.Je taktiež velmi využitelný.Odporúčané schopnosti sú určite wizdom,sorcery,learning,a aj mysticism,eagle eye.Ak chcete naozaj uspieť odporúčame mágiu vetra,ktorá je základom mágie čarodejníkov-lighting,chain lighting,air shield,haste...Tohto hrdinu využijete naozaj mnohostranne a vďaka množstvám many nebude núdza o kúzelnú podporu v boji.
 
Alchymist
Silový hrdina hradu Tower.Nieje síce žiadny útočník,nemá ani vysokú obranu,ale dobre sa vyzná v mágii.Ich hlavnou úlohou je často zveľaďovať mesto,preto nezabúdajte na schopnosti estates a iné,ktoré sa hodia k mestu.Ovláda taktiež častokrát využitelné kúzla nižších a stredných levelov.
 
Dead Knight
Pravý opak rytiera.Silový hrdina nekropoly sa špecializuje na útok a je schopný taktiež používať niektoré kúzla nižších levelov na vcelku silnej úrovni-hlavne mágia ohňa a kúzla typu curse,bloodlust,protection from fire,a iné.Jeho hlavnou schopnosťou je nekromancia,s ktorou nemá núdzu o jednotky.Taktiež sa mu hodí pathfinding,armorer,offence,archery a aj balistics alebo first aid.Jedná sa o dobrého útočného hrdinu.
 
Necromancer
Magický silný hrdina.Zacieluje sa najmä na preklínacie a škodiace kúzla,ktoré zväčša nepôsobia na nemŕtve jednotky.Najvhodnejšie schopnosti pre nekromantov sú najmä eagle eye,inteligence,scholar a wisdom.Vhodná mágia je jednoznačne mágia zeme-dead riple,animate dead a mágia ohňa-curse,bloodlust.Taktiež rovnako ako mŕtvy rytier dokáže nekromant po bojoch dopĺňať svoje rady o nových bojovníkov pomocou nekromancie.
 
Walrork
Najsilnejší magický hrdina čo sa týka sily kúziel.Walrork ako hrdina Dungeonu dokáže zosielať skazu všade kam príde.Ak máte radi bojové kúzla,ničiace súperove armády,tak stavte na walrorka.Jedinou jeho slabosťou je nedostatok many.Hlavnými schopnosťami sú sorcery a wisdom doplnené o scholar,learning,intelligence,mysticism a eagle eye.Walrorkom sa najviac hodí mágia zeme,kôli kúzlam ako meteor shower,earthquake,implosion.Tieto kúzla totiž patria k tým najničivejším.Walrork tiež exceluje v dobývaní miest.Primárnym atribútom je sila kúziel.
 
Overlord
Silový hrdina Dungeonu.Nieje najsilnejším v boji,ale pomerne dobre kúzli.Patrí medzi polomagických-polosilových hrdinov.Jeho hlavnými atribútmi sú útok a sila kúziel.Najvhodnejšou schopnosťou sú tactics,čo im umožňuje dobrý začiatok boja.Overlord ale exceluje aj v oblasti bojových strojov-balistics,catapult.Medzi vhodné schopnosti patria aj leadership,logistic a offence.
 
Ranger
Hrdina Rampartu so silovým zameraním.Má najväčšiu obranu,ktorá je aj jeho primárnym atribútom.Exceluje v obrane mesta,je výborný antikúzelný hrdina a dobre komanduje strelecké jednotky.Jeho hlavnými schopnosťami sú resistance,archery,armorer.Dobrý je tiež v odhaľovaní terénu-scouting.Jeho využitie sa nájde aj na adventure mape-pathfinding.Je dobré aby ovládal pár adventure kúziel.
 
Druid
Magický hrdina Rampartu.Najviac sa špecializuje na mágiu zeme,vzduchu a aj ohňa.Kúzlo vhodné pre druidov je najmä fortune,pretože jednou z najvhodnejších schopností pre nich je šťastie.Medzi ostatné vhodné patria najmäwisdom,eagle eye,scholar,inteligence a first aid.Druidi oblubujú liečenie jednotiek-first aid tent a kúzlo cure sú velmi využitelné.
 
Demoniac
Magický hrdina Inferna.Každí je zacielený na rýchlu regeneráciu many po bojoch-mysticism.Ich oblúbenou mágiou je mágia ohňa.Ovládajú často kúzla fireball,berserk,frenzy,curse,inferno a armageddon.Sú vhodný na dobývanie miest a rýchle ničenie nepriatelských hrdinou.Najvhodnejšie schopnosti sú wisdom,sorcery,intelligence a balistics.
 
Heteric
Silový hrdina Inferna.Najrýchlejší chodec po mape v hre.Heterici väčšinou plnia úlohu rýchlich preberačov hradov,naháňačov oslabených hrdinou a špehov.Oblubujú mágiu ohňa.Najviac si zakladajú na schopnostiach logistics,pathfinding,scouting a aj navigation.No nepohŕdajú ani schopnosťami tactics,armorer a balistics.
 
Beastmaster
Hrdina Fortressu.Zakladá si na obrane,ktorá je jeho primárnym atribútom.Preto je vhodný na obranu mesta,v čom mu pomáha aj blood obelisk a cage of warlords.Nepoužíva velmi mágiu,najviac často len do 3.stupňa.Jeho najoblúbenejšie schopnosti sú armorer,artillery,pathfinding a navigation.Toto z neho robí dobrého adventure hera aj na súši aj na mori.Dobre sa s ním chodí po mape a bráni alebo preberá bane.Tiež využitelný ako špeh-scouting.
 
Witch
Magický hrdina Fortressu.Vyniká v zosielaní kúziel do 3.úrovne.Nemôže sa sám učiť dostatok silnejších kúziel,kôli nemožnosti postaviť vyššie úrovne veže kúziel v meste,preto sa silnejšie kúzla učí behom boja schopnosťou eagle eye.Medzi ostatné schopnosti,ktoré u neho nájdu uplatnenie sú najmä sorcery,wisdom,intelligence.Z mágii si môžete slobodne vybrať,na ktorú sa zameráte.
 
Battle mage
Strongholdský magický hrdina vás mágiou moc neprekvapí.Jeho oblúbeným typom je mágia ohňa a to kúzla 1. a 2.úrovne.Napríklad bloodlust,curse,protection from fire.Je to polomagický-polosilový hrdina,čiže namiesto ohromného kúzlenia je využitelný v obyčajnom boji a chodení po mapke.Medzi vhodné schopnosti patria logistic,offence,balistic.Je dosť zameraný na bojové stroje.
 
Barbarian
Silový hrdina Strongholdu je čistý bojovník zameraný na útok,ktorý je jeho primárnym atribútom.Útokom vyniká spomedzi všetkých hrdinou.Ďalšie zamerania sú dobývanie hradu a bojové stroje.Takmer vôbec nekúzli-najslabší v mágii.Jeho najoblúbenejšou schopnosťou je offence,vďaka ktorej je naozaj perfektný bojový hrdina.Ďalšie schopnosti,ktoré sa mu hodia sú najmä tactics,balistics,artillery,pathfinding,logistic a resistance.